لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

پوشش رنگی و گالوانیزه انواع پروفیل

فلزات رنگی

پوشش رنگی و گالوانیزه موجب زیبا به نظر رسیدن و محکم شدن پروفیل خواهد شد. پروفیل های زیادی در بازار وجود دارد که مشتریان می توانند نوع دلخواه خود را انتخاب کنند. واکنش روی و آهن موجب ایجاد روکش رنگی در فلزات می شود.

در واقع ترکیب فولاد و روی عادی بوده و این امر به گالوانیزه شدن کمک می کند. گالوانیزه کردن پروفیل چیزی جز یک پیوند متالورژیکی نیست. با این کار بر دوام پروفیل افزوده می شود.

پوشش رنگی و گالوانیزه موجب افزایش مقاومت محصول خواهد شد. ضخامت روکش عامل تعیین کننده ای به شمار می رود. سه استثنا وجود دارد، روکش نازک و بسیار ضخیم موارد استثنایی برای این کار به شمار می رود.

پوشش رنگی گالوانیزاسیون موجب افزایش مقاومت پروفیل خواهد شد. این کار ممکن است در چندین مرحله انجام شود. این چنین روندی موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی و فرسودگی خواهد شد. تمیز کردن سطح فولاد موجب خواهد شد تا فرایند بهتر انجام شود. پروفیل را کاملا تمیز کنید.

پوشش رنگی و گالوانیزه و توجه به نکات مهم

پوشش رنگی و گالوانیزه لازم است که به بهترین شکل ممکن انجام شود. کاربران نهایی اغلب انتظار دارند که فولاد گالوانیزه گرم دارای رنگ و ظاهر روشن یکنواخت داشته باشد.

این کار با فرایند پیش گالوانیزه کردن پروفیل انجام می شود که فرایندی اتوماتیک است. ترکیب شیمیایی و شرایط فولاد برای گالوانیزه گرم مهم است. هر چقدر که شرایط بهتر باشد به همان اندازه اثر گالوانیزه کردن موثر واقع خواهد شد. هر چقدر که کار دقیق انجام شود، پروفیل نسبت به فرسودگی مقاوم خواهد بود.

پوشش رنگی و گالوانیزه و نحوه ایجاد روکش های گالوانیزه ضخیم

پوشش رنگی و گالوانیزه هر چقدر که ضخیم باشد به همان اندازه موثر خواهد بود. برای مثال پوشش گالوانیزه سانتریفیوژ یکی از شناخته شده ترین روش ها است. قطعات پس از آماده سازی در روی مذاب فرو می روند. پس از تشکیل پوشش، این روکش با سرعت بالا سانتریفیوژ می‌شود تا روی مازاد را از بین ببرد تا پروفیل بوجود بیاید.

حداقل میانگین وزن پوشش برای کارهای سانتریفیوژ شده براساس استاندارد مشخص شده است. گالوانیزه کردن یکی از روش های افزایش مقاومت پروفیل محسوب می شود.

هر قطعه فولادی را می توان به این روش روکش کرد، مشروط بر اینکه ضخامت کافی را داشته باشد. ممکن است نتوان سطح داخلی قطعات توخالی و تولیدات را انجام داد، اما تقریباً همیشه این قسمت ها کمتر فرسوده می شوند.

پوشش رنگی و گالوانیزه راکتیو

فولاد راکتیو گالوانیزه می تواند روش دیگری باشد. اگر محصول گالوانیزه از فولاد راکتیو ساخته شده باشد، پوشش روی ضخیم‌تری ایجاد می شود. اجزای تشکیل دهنده فولاد که بیشترین تأثیر را بر واکنش آهن / روی دارند عبارتند از سیلیکون که اغلب به عنوان اکسید کننده در طول تولید فولاد به آن اضافه می شود. البته از فسفر هم می توان در این فرایند استفاده کرد.

سیلیکون ترکیب لایه‌های آلیاژ روی-آهن را تغییر می‌دهد طوری که با گذشت زمان لایه رنگی ضخیم تر می شود و با ضخیم‌تر شدن لایه از سرعت فرایند کاسته می شود. به میزان کمتری، فسفر تأثیر مشابهی بر تشکیل پوشش دارد.

هنگامی که یک محصول ساخته شده از یک فولاد از محلول روی خارج می شود، یک لایه روی مانند سایر محصولات فولادی به لایه آلیاژی می چسبد. با این حال، سرعت واکنش در این گروه فولاد می تواند به قدری بالا باشد که این لایه روی خالص به طور کامل به آلیاژ روی-آهن تبدیل می شود قبل از اینکه محصول خنک شود.

پوشش رنگی و گالوانیزه می تواند نتیجه یک پوشش ضخیم باشد که می تواند از نظر ظاهری بسیار تیره تر باشد. تغییر ظاهر باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی نخواهد شد.

پوشش رنگی و گالوانیزه و بررسی مراحل

پوشش رنگی و گالوانیزه طی مراحلی انجام می گیرد. فولاد در ابتدا تمیز می شود. پس از تمیز کردن، فولاد با قرار دادن در ظرف حاوی اسید رقیق سولفوریک داغ قرار می گیرد. پس از گدازش، فولاد از طریق غوطه وری در محلولی از روی مذاب گالوانیزه می شود پس از آن، دوام و ضخامت روکش فولاد بررسی می شود.

مزایای بی شمار

پوشش رنگی و گالوانیزه محصول اولین نتیجه ای است که بدست می آورید. علاوه بر این، فولاد گالوانیزه بلافاصله آماده استفاده است. نیازی به آماده سازی اضافی ، بازرسی، رنگ آمیزی/پوشش ها و غیره ندارد و باعث صرفه جویی در هزینه های بیشتر شرکت ها می شود.

دوام بیشتر محصول را می توان نتیجه روش گالوانیزه تلقی کرد. گالوانیزه کردن ورق های فولادی موجب دوام هر چه بیشتر محصولات خواهد شد. با این روش به نگهداری و تعمیر نیازی نخواهد بود. با این روش می توان به محصولات اطمینان بیشتری داشت. آب و رطوبت و سایر عوامل نمی توانند به ورق های فولادی آسیبی وارد کنند.

پوشش رنگی و گالوانیزه به حفاظت بیشتر از فولاد کمک می کند. فلز روی به صورت روکش روی فولاد قرار می گیرد و به حفاظت بیشتر از فولاد کمک می کند. مقاومت در برابر زنگ زدگی بهترین نتیجه ای است که بدست می آورید.

عناصر آهن در فولاد مستعد زنگ زدگی هستند، اما افزودن روی به عنوان یک لایه محافظ بین فولاد و هرگونه رطوبت یا اکسیژن عمل می کند. فولاد گالوانیزه در برابر عوامل مقاومت می کند، گوشه ‌های تیز و فرورفتگی ‌ها قسمت های مستعد خوردگی به شمار می روند، ولی با روکش کردن مقاوم خواهند شد.

روش های مختلف

پوشش رنگی و گالوانیزه گرم یکی از روش های شناخته شده ای است که بسیاری از صنعتگران با آن آشنا هستند. در این روش، فولاد یا آهن را در یک حوضچه مذاب روی غوطه ور می کنند که دمای آن در حدود 860 درجه فارنهایت (460 درجه سانتیگراد) حفظ می شود.

این غوطه وری مذاب یک پیوند متالورژیکی بین روی و فلز را آغاز می کند. پس از بیرون کشیدن فلز از محلول، به قرار گرفتن در معرض جو واکنش نشان می دهد و روی خالص با اکسیژن مخلوط می شود و اکسید روی را تشکیل می دهد.

با واکنش شیمیایی اکسید روی با اکسید کربن، کربنات بوجود می آید که در نهایت به روکش فولاد تبدیل شده و از آن در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. روکش بلوری شکل نشانه گالوانیزه است که روی فولاد انجام می شود.

پوشش رنگی و گالوانیزه و پخت گالوانیزه نتیجه ترکیب فرآیندهای پخت و گالوانیزه بوده و در این صورت یک روکش محکمی روی فولاد ایجاد می شود. فرایند پخت و فرو بردن در داخل محلول برای گالوانیزه کردن به کار می رود. در نتیجه یک روکش مات ایجاد خواهد شد.

پیش گالوانیزه کردن روش ابتدایی محسوب می شود که امروزه کمتر صورت می گیرد. این روش در ابتدای کار انجام می شود. این کار به گالوانیزه کردن شباهت دارد. در پیش گالوانیزه کردن، ورق فلز روی یک ماده تمیز کننده غلتانده می شود و این کار موجب تسریع فرایند گالوانیزه کردن خواهد شد.

پوشش رنگی و گالوانیزه می تواند با الکتروگالوانیزه کردن شامل فرو بردن مواد در ظرف مذاب روی انجام شود. در عوض، جریان الکتریکی به محلول الکترولیتی وارد می‌شود که روی فولاد اعمال می‌شود. با این کار فرایند گالوانیزه کردن با سرعت بیشتری انجام می شود.

تفاوت روش گالوانیزه گرم و الکترولیتی را می توان در ظاهر پروفیل مشخص کرد. رویه پروفیلی که به روش روش گرم گالوانیزه می شود براق و روشن بوده ولی در روش سرد، رویه مات خواهد بود. میزان مقاومت به روش گرم بالا بوده و ولی در روش سرد میزان مقاومت پروفیل کمتر خواهد بود.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *