لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

کاربرد پروفیل زد در ساخت سوله

ساختمان سازی و سوله سازی

ساخت سوله یکی از موارد مهمی است که پروفیل زد می تواند در آن به کار رود. سوله ها با سقف شیبدار ساخته می شوند. نحوه ساخت سوله نسبت به ساختمان های تجاری و مسکونی خیلی متفاوت است.

ابعاد ستون و تیرهایی که در سوله سازی به کار گرفته می شوند، بزرگ است. در بسیاری از صنایع، دستگاه های تولیدی در سوله جای گرفته اند. بسیاری از سالن های ورزشی با سوله احداث می شود.

ساخت سوله و روش های مختلف آن

ساخت سوله به سه روش متداول ساخته می شود. با پروفیل زد سوله های خرپایی ساخته می شود. سوله های UBM نوع دیگری هستند که با ورق های گالوانیزه بنا می شوند. سوله هایی که پروفیل زد ساخته می شود، مقاوم تر هستند.

از آن جایی که این پروفیل چند لایه بوده به همین دلیل از مقاومت لازم برای حفظ بنا برخوردار است. مقاومت این پروفیل آزمایش می شود. برای آزمایش میزان مقاومت پروفیل زد به آزمایشات مختلفی به انجام می رسد.

ساخت سوله و مزایای استفاده از پروفیل زد

سوله های خرپایی با پروفیل زد احداث می شود. از آن جایی که پروفیل زد مقاوم است بنابراین ساختمان و سوله ای که با آن احداث می شود نیز به طور یقین مقاوم خواهد بود. استفاده از پروفیل زد در بسیاری از موارد مقرون به صرفه خواهد بود.

پروفیل زد برای ساخت سوله بهترین است. این پروفیل با دستگاه های خم ورق نواربری شده تولید می شود. هر چقدر که ساخت پروفیل دقیق ساخته شود به همان اندازه سوله و ساختمان ها و سازه های فلزی مقاوم خواهند بود. امروزه سوله ها با این نوع پروفیل ساخته می شود.

ساخت سوله و کاربرد پروفیل زد

ساخت سوله با پروفیل زد با ضخامت بیشتر از 2 میلی متر برای سوله سازی مجاز خواهد بود. پروفیل زد برای سوله سازی مناسب است و پیمانکاران می توانند از آن براساس اصول ساختمان سازی استفاده کنند.

سازه های فلزی از خیلی جهات در مقایسه با بقیه محکم هستند.

نکات مهم ساخت

ساخت سوله با پروفیل زد از خیلی جهات مقرون به صرفه خواهد بود. شما با این کار در هزینه های خود به اندازه 40 درصد صرفه جویی خواهید کرد. در سوله سازی لازم است که به خیلی از نکات دقت شود.

پروفیل زد در مقایسه با سایر پروفیل ها از استحکام لازم برخوردار است. بنابراین سوله سازی با آن از خیلی جهات مقرون به صرفه خواهد بود. پروفیل زد به استحکام بنا کمک می کند. پروفیل زد در کارخانجات متعددی تولید می شود. از آن جایی که کیفیت بالایی دارد، به کشورهای خارجی هم صادر می شود.

سوله سازی مقرون به صرفه

ساخت سوله با پروفیل زد راحت است. با پیچ و مهره کردن پروفیل زد به سایر اتصالات می توان سوله را در مدت زمان کمتری بنا کرد. جوشکاری روش دیگری است که می توان سوله سازی را به انجام رساند. با قرار دادن پروفیل زد در کنار یکدیگر می توان سوله های محکمی را بنا کرد. امروزه صنایع مختلفی از سوله استفاده می کنند.

سوله محلی برای نگهداری وسایل، مواد اولیه، ماشین آلات و دستگاه های صنعتی محسوب می شود. هر چقدر که محکم احداث شده باشد به همان اندازه نیز می توان از آن بنا در بلند مدت استفاده کرد.

با پروفیل زد می توان سوله های متفاوتی را بنا کرد. سوله سازی باید به نحوی انجام گیرد که تمامی اجزای آن به هم متصل شده و از استحکام لازم برخوردار باشد. پروفیل زد در بسیاری از سازه های فلزی استفاده می شود. از آن جایی که بسیار محکم و مقاوم است بنابراین احداث سوله با آن موجب استحکام بنا خواهد شد.

پروفیل های z به دلیل تحمل بالای وزن بسیار بالا، در مقایسه با سازه های فولادی 40 درصد ارزان است. همچنین به دلیل سهولت تولید و تهیه، حمل و نقل و مونتاژ، سوله ها قابل اطمینان، سریع و مقرون به صرفه ساخته می شوند.

مزایای سوله سازی

ساخت سوله با پروفیل زد آسان خواهد بود. این پروفیل به ابعاد 140 الی 240 میلی متر تولید می شود. میزان سختی مجاز پروفیل زد 37 مجاز است. این پروفیل در بسیاری از سازه های فلزی استفاده می شود. پروفیل زد به عنوان یکی از مصالح کمکی در ساخت و ساز استفاده می شود. در صورتی که هر گونه عیب و ایرادی داشته باشد بلافاصله می توان آن را پیدا کرده و ایراد آن را رفع کرد.

مزایای پروفیل زد بر مهندسان ساختمانی آشکار است و به همین دلیل اکثر مهندسان ساختمانی تمایل دارند که از این پروفیل در ساخت بنا استفاده کنند. هر چقدر که این پروفیل به تعداد بیشتری به کار گرفته شود به همان اندازه مقاومت ساختمان هم افزایش خواهد یافت.

ابتکار و خلاقیت در سوله سازی موجب خواهد شد تا بتوان در اندازه های مختلفی این سازه را بنا کرد. رعایت اصول مهندسی در بنا کردن سوله ضروری است. از آن جایی که نفرات متعددی در کارگاه های تولیدی و کارخانجات کار می کنند به همین دلیل رعایت اصول ایمنی در بنا کردن سوله لازم و اجباری است.

پروفیل زد در مدل های مختلف و گوناگونی مانند z160, z180, z200, z240 طراحی و تولید می شود. در سوله سازی بهتر است که از پروفیل هایی مقاومی استفاده شود. این پروفیل ها به موازات بقیه قرار می گیرند و به همین دلیل است که مقاومت سازه بیشتر خواهد بود.

مراحل سوله سازی

ساخت سوله با طراحی پروژه شروع می شود. سوله سازی از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل مهندسان لازم است که این کار را با دقت هر چه بیشتر به انجام برسانند. با توجه به کاربری سوله لازم است که محاسبات دقیق انجام شود تا خروجی نهایی دقیق و بی نقص باشد.

در سوله های مختلف از پروفیل زد استفاده می شود. به دلیل مقاومت بالای پروفیل زد از آن در سوله سازی استفاده می شود. پروفیل زد را با دستگاه های پیشرفته ای طراحی و تولید می کنند. پروفیل زد در کنار هم قرار می گیرد تا سوله ساخته شود.

عوامل تاثیرگذار بر سوله سازی

ساخت سوله با پروفیل زد می تواند به آسانی انجام شود. قرارگیری پروفیل زد در کنار هم موجب می شود تا سوله با دقت بالایی ساخته شود. انتقال پروفیل زد به محل سوله سازی یکی از مراحل ساخت به شمار می رود. از آن جایی که این پروفیل مقاوم است بنابراین برای سوله سازی کاملا مناسب خواهد بود.

بعد از انتقال پروفیل های زد به یکدیگر جوشکاری می شود. البته پیچ و مهره کردن هم روشی عالی برای اتصال به شمار می رود. پروفیل زد براساس روش های محاسباتی به یکدیگر متصل می شوند. کاربری سوله حتی در اندازه هم تا حدی تاثیرگذار است ولی با این وجود سوله ها را در ابعاد و اندازه های بزرگی بنا می کنند.

امروزه بسیاری از صنایع متناسب با نیاز خود از سوله ها استفاده می کنند. انبار کردن مواد اولیه مختلف مانند سیمان در سوله یکی از کاربری های متداول به شمار می رود.

نشانه توسعه صنعتی

ساخت سوله می تواند نشانه خوبی برای توسعه صنعتی محسوب شود. به این دلیل هر سوله می تواند نشانه توسعه صنعتی قلمداد شود.. بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر سوله ای که ساخته می شود، نشانه ای برای تولید محصولات جدید صنعتی است که تولید می شود. هر چقدر که کارخانجات متعددی با کارایی بالایی تاسیس شود کشور به همان اندازه در مسیر شکوفایی صنعتی و اقتصادی قرار خواهد گرفت.

جهت دریافت قیمت پروفیل زد با کارشناسان راهبران پترو فولاد تماس حاصل نمایید.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *