لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

کاربرد پروفیل در صنعت و ساختمان سازی

تاریخچه استفاده

ساختمان سازی و صنعت از بخش های مهم اقتصادی کشور به شمار می روند. از پروفیل در ساخت ساختمان و صنعت استفاده می شود. پروفیل مربع یا مستطیل شکل توخالی، متداول ترین نوعی است که تولید می شود. بعد از شناخت آهن از پروفیل بسیار زیاد استفاده شد. بسیاری از پل های فولادی در زمان های قدیم با پروفیل ساخته شده اند.

در زمان های قدیم، ورق های فولادی پروفیل به هم پیچ می شدند.

امروزه نحوه اتصال پروفیل ها در ساختمان نیز تغییر کرده و با انواع جوشکاری می توان پروفیل ها را بهم متصل کرد. بعد از شناخت ویژگی های آهن و فولاد، استفاده از پروفیل ها به تدریج متداول شد.

ساختمان سازی یکی از بخش های مهم اقتصادی است. در بخش های مختلف ساختمان از پروفیل استفاده می شود. در هر کشوری در زمینه ساخت ساختمان مقرراتی وضع شده که در نهایت باعث ایمنی ساکنان خواهد شد. هر ساله مقررات بروز شده و شرکت های لازم است که از مقررات وضع شده آگاهی داشته باشند.

ساختمان سازی و کاربرد پروفیل

ساختمان سازی باعث عمران و آبادانی در کشور می شود. از زمان های قدیم از پروفیل در بخش های مختلف ساختمان استفاده می شد. از تیر آهن های ناودانی و نبشی در بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود. امروزه حتی برخی از ساختمان ها را با اسکلت های فلزی بنا می کنند. این نوع ساختمان ها در مقایسه با سایرین از مقاومت بسیار زیادی برخوردار هستند.

کاربرد پروفیل با ساختمان سازی در هم آمیخته است. از پروفیل در بخش های مختلف ساختمان مانند در و پنجره و نرده ها راه پله ها و حصارکشی استفاده می شود. پروفیل ها در ساختمان سازی به کار می رود.

از آن جایی که مقاومت این نوع پروفیل ها بالا است، بنابراین در همه نوع مناطق از این محصول استفاده می کنند. استفاده از پروفیل موجب استحکام بنا در برابر زلزله می شود. می توان متناسب با وضعیت، پروفیل را در بخش های مختلف ساختمان به کار برد.

پروفیل هایی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود با نور گرم و سرد ساخته شده اند. آلیاژهای مختلف فلزی، بسیار مقاوم هستند. ترکیب فولاد با فلزات دیگر موجب استحکام بیشتر فولاد خواهد شد.

ساختمان سازی و کاربرد پروفیل هرگز جدا از هم نبوده اند. هر سال از پروفیل های مقاومی در ساخت بنا استفاده می شود. استفاده از پروفیل باعث می شود که برخی مصالح و مواد را در ساختمان سازی به کار نبریم. پروفیل هایی که در بخش های مختلف ساختمان به کار برده می شود، با فلزات و آلیاژهای مختلفی ساخته می شوند.

به همین دلیل است که برخی از پروفیل ها عمر بسیار بالایی دارند. از آن جایی که آلیاژها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی بسیار زیاد از آن ها استفاده می شود. حتی امروزه بر استفاده از پروفیل ها در ساختمان سازی تاکید می شود.

ساختمان سازی و انواع پروفیل ها

ساختمان سازی یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی هر کشوری محسوب می شود. امروزه پیمانکاران، قبل از شروع به کار پروفیل ها را آماده می کنند. پروفیل های ساختمانی در ابعاد متفاوتی طراحی و تولید می شوند. ابعاد پروفیل ها به نحوی طراحی و تولید می شود که باعث مقاومت بخش های مختلف ساختمان می شود.

گاهی اوقات کارفرمایان حتی نوع پروفیل ها که لازم است در ساختمان به کار برود را مشخص کرده و در قرارداد ذکر می کنند. از پروفیل ها در همه مراحل ساختمان سازی استفاده می شود.

ساختمان سازی و ایمنی آن در هر سال مهم می شود. تنوع استفاده از پروفایل موجب استحکام ساختمان خواهد شد. پروفیل های ساختمانی در ابعاد و شکل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

مهم ترین صنایع استفاده کننده

ساختمان سازی، صنایع کشاورزی، کشتی سازی، ساخت نیروگاه، خودروسازی، صنایع تاسیساتی، ساخت انواع ماشین آلات از مهم ترین صنایعی هستند که در آن ها پروفیل های صنعتی استفاده می شود.

پروفیل هایی که در این نوع صنایع به کار می رود لازم است که از نوع آلیاژی بوده و توان مقاومت در برابر فشار را نیز داشته باشد. در مخازن صنعتی، با پروفیل ساخته می شود. بررسی مشخصات فنی و مزایای پروفیل هایی که در صنایع مختلف به کار برده می شود یکی از اولویت هایی است که مدیر کارخانه لازم است به آن توجه نماید.

از آن جایی که ایمنی در صنایع مهم بوده به همین دلیل لازم است که افراد متخصصی که به شرایط پروفیل ها آشنا هستند، آن ها را انتخاب نمایند. هر چقدر که از پروفیل های مقاومی در صنایع استفاده شود به همان اندازه دستگاه ها و ماشین آلات دوام بیشتری دارند. بنابراین می توان محصولات مورد نظر را با همان ماشین آلات در مدت زمان طولانی تری تولید کرد.

استفاده از پروفیل های مقاوم در صنایع

در ساختمان سازی و سایر صنایع کشور از پروفیل های مقاوم استفاده می شود. امروزه بسیاری از محصولات صنعتی با پروفیل ساخته شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. هر چقدر که صنایع جدیدی ایجاد می شود به همان اندازه نیز استفاده از پروفایل مهم جلوه می کند. به همین دلیل است که آلیاژهای پروفیل نیز هر ساله متنوع و مقاوم تر شده و این موضوع باعث ایمنی بیشتر ساختمان و ماشین آلات خواهد شد.

مقاومت پروفیل ها با دستگاه های مختلفی سنجیده می شود. هر چقدر میزان مقاومت بالا باشد به همان اندازه نیز محصول ساخته شده دوام بالایی خواهد داشت. قبل از عرصه محصولی که با پروفیل ساخته شده، مقاومت آن سنجیده می شود. هر چقدر که مقاومت پروفیل بالا باشد به همان اندازه می تواند فشارهای بیرونی را تحمل کند.

ساختمان سازی و صنایع مختلف به خصوص خودروسازی با پروفیل ها سر و کار دارند. شاسی، مهم ترین بخشی است که بدنه خودرو روی آن قرار می گیرد و با پروفیل های صنعتی طراحی و ساخته می شود.

در همه صنایع می توان از پروفیل استفاده کرد. برای مثال :  در قالب سازی، خودرو و … مورد استفاده قرار میگیرد.

در هر حال صنایع مختلفی از پروفیل ها استفاده می کنند. هر روز بر مقدار و تعداد کاربردهای پروفیل ها در صنایع مختلف افزوده می شود. هر چقدر که به نحوه کاربری پروفیل ها در صنایع آشنا باشیم به همان اندازه می توانیم راحت تر از آن ها استفاده کنیم. در صنعت آب و فاضلاب با استفاده از پروفیل ها می توان لوله های مقاومی را برای انتقال آب طراحی و تولید کرد.

پروفیل های سبک و سنگین

ساختمان سازی و سایر صنایع از پروفیل های سبک و سنگین استفاده می کنند. پروفیل های سنگین از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. البته پروفیل های سبک نیز این ویژگی را دارند. وزن پروفیل دلیلی بر میزان مقاومت آن نخواهد بود. بلکه دلیل مقاومت پروفیل ها را می توان به مواد مختلفی نسبت داد که در ساخت محصولات مختلف از آن استفاده می شود.

مواد مختلف با هم ترکیب می شوند. پروفیل ها در اکثر مواقع آلیاژهای فلزی هستند. هر کدام از فلزات مقاومت دارند، ترکیبات آلیاژی موجب می شود که بر میزان مقاومت فلزات افزوده شود. از پروفیل های سبک می توان در ساخت نرده های راه پله ها استفاده کرد. به دلیل سبکی راحت حمل می شوند. از پروفیل های سنگین در ساخت لوله های انتقال آب و گاز استفاده می شود.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *