لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

کاربرد ورق استیل در صنعت

استفاده گسترده و متنوع

ورق استیل در صنایع مختلف بسیار زیاد استفاده می شود. به شکل های مختلفی تولید شده و به فروش می رسد. امروزه شرکت های مختلفی در سراسر ایران ورق فولادی را تولید می کنند.

در صنعت کشور این نوع ورق در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد. امروزه استفاده از این ورق به شدت گسترش پیدا کرده و در بخش های مختلف صنایع از آن استفاده می شود. ورق شفاف بوده و هرگز پوسیده نمی شود.

ورق استیل و صنایع مختلف

استیل از فلزات مختلفی درست شده و به همین خاطر است که استحکام و مقاومت بالایی دارد. از آن جایی که این ورق استحکام بالایی دارد بنابراین در صنایع خانگی نیز از آن استفاده می شود. بخاطر ویژگی ضد زنگ بودن در بسیاری از صنایع به کار گرفته شده است. در صنعت ساخت شیرآلات این ورق کاربرد دارد.

براساس میزان سختی ورق می توان از آن برای ساخت محصولاتی که دوام و مقاومت بالایی را نیاز دارد استفاده کرد.

بخاطر مقاوم بودن این ورق از آن در صنایع مختلفی مانند ساخت تجهیزات آشپزخانه، صنایع سنگین، پزشکی و دارویی، حمل و نقل استفاده می شود. ورق های فولادی بخاطر شفاف بودن مورد توجه قرار گرفته اند. بسیاری از دستگاه های صنایع غذایی را با این ورق تولید می کنند همچنین در صنعت کاغذسازی هم استفاده می شود.

ورق استیل و کاربرد در صنعت حمل و نقل و اتومبیل سازی

ورق استیل برای اولین بار در صنایع خودروسازی به کار گرفته شد. امروزه در بخش های مختلف خودرو از این ورق استفاده می شود. استفاده از این ورق در ساخت خودرو موجب دوام آن خواهد شد. بخاطر ضد زنگ بودن این ورق از آن در کشتیرانی هم استفاده می شود.

برخی قسمت های قطار را نیز با ورق فولادی طراحی کرده و می سازند. در برخی از قسمت های هواپیماهای مسافری و جنگی نیز از ورق های استیل استفاده شده است.

از آن جایی که بسیاری از وسایل حمل و نقل از این ورق بسیار زیاد استفاده می شود بنابراین شاهد آن هستیم که این صنعت به سرعت توسعه یافته و هر سال تجهیزات و دستگاه های زیادی طراحی و تولید می شود.

دوام بالای خودروها و سایر وسایل حمل و نقل امری ضروری تلقی می شود. با افزایش مقاومت بدنه خودروهای خارجی هر سال از تعداد آمار جان باختگان کم می شود و این خبر خوبی برای مدیریت کشور محسوب می شود.

ورق استیل و استفاده از آن در صنعت پزشکی و دارویی

ورق استیل به راحتی استریل شده و نسبت به فرسودگی بسیار مقاوم است. بخاطر ویژگی مقاومت این ورق نسبت به خوردگی و فرسودگی بسیاری از ابزارهای پزشکی را با آن تولید می کنند. صنعت داروسازی و پزشکی از این ورق به فراوانی استفاده می کند. بسیاری از ابزارهای دندان پزشکی و پزشکی را با فولاد تولید می کنند.

فولاد در مقایسه با سایر فلزات دوام بالایی دارد و به همین دلیل هر چقدر که وسایل و ابزارهای پزشکی بادوام باشد به همان اندازه می توان در بلند مدت از آن استفاده کرد. البته همواره تولید ابزارهای جدید پزشکی لازم است که اولین اولویت کارخانه های تولیدی لوازم پزشکی باشد.

ضد عفونی کردن ابزارهای فولادی با مواد شیمیایی هرگز باعث خوردگی و پوسیدگی آن نخواهد شد. ضد عفونی کردن و شست و شوی ابزارهای پزشکی امری عادی بوده و به همین دلیل لازم است که این ابزارها را از فلزی ساخت که در برابر مایع و مواد شیمیایی مقاومت داشته باشند.

ورق استیل و استفاده آن در صنایع سنگین

ورق استیل در ساخت مخازن صنایع سنگین استفاده می شود. بسیاری از لوله و اتصالات در این صنعت با استفاده از ورق فولادی ساخته می شوند. از آن جایی که در صنایع سنگین مواد شیمیایی با دوز بالایی استفاده می شود به همین دلیل لازم است که مخازن و لوله ها از فلزی ساخته شوند که نسبت به مواد شیمیایی مقاوم باشد. ورق فولادی برای ساخت سکوهای نفتی دریایی کاملا مناسب است.

برخی از دستگاه ها و تجهیزات صنعت انرژی را نیز با ورق فولادی طراحی و تولید می کنند. صنایع سنگین، جزء صنایع مادر یک کشور محسوب می شود حال هر چقدر که وسایل و ابزارهای آن بادوام باشد به همان اندازه خروجی مناسب و قابل قبولی را می توان از این صنایع انتظار داشت.

صنعت لوازم خانگی

ورق استیل در صنعت لوازم خانگی بیشترین کاربرد را دارد. شما هیچ لوازم خانگی را نمی توانید بیابید که در ساخت آن از ورق فولادی استفاده نشده باشد.

سماور، کارد، قاشق و چنگال های استیل را بارها استفاده کرده اید. بسیاری از دستگاه های صنایع غذایی را نیز با ورق فولادی می سازند. ورق های فولادی در ابعاد بزرگ و کوچک در صنعت لوازم خانگی استفاده می شوند. البته ضخامت ورق نیز عامل تعیین کننده ای برای کاربرد آن محسوب می شود.

نیروگاه های برق

ورق استیل به قدری پر کاربرد است که از آن در نیروگاه های برق هم استفاده می شود. توربین های گازی و بخاری نیروگاه های برق را با ورق های فولادی طراحی کرده و می سازند.

بسیاری از دستگاه های کوچک این صنعت را نیز با ورق های فولادی می سازند. امروزه بسیاری از شرکت های تولیدی ورق های استیل، از کروم نیز استفاده کرده و مقاومت آن را افزایش می دهند. ورق های استیل شفاف و درخشان بوده و به همین دلیل کاربرد آن هر سال گسترش می یابد. این ورق ها در صنعت الکتریسیته استفاده می شوند.

صنعت ساختمان

ورق استیل جزء جدایی ناپذیر صنعت ساخت و ساز به شمار می رود. نرده های راه پله ها و برخی حفاظ های داخل و خارج خانه را با این ورق تولید می کنند.

حتی امروزه استفاده از این ورق در صنعت ساخت و ساز رو به گسترش بوده و هر ساله بر موارد استفاده از آن افزوده می شود. درب آسانسور را نیز با ورق فولادی می سازند. از این ورق در ساخت دستگاه های ساخت سیمان نیز استفاده می شود.

نورد سرد

ورق استیل را با این روش تولید می کنند تا میزان استحکام آن افزایش پیدا کند. در مقایسه با روش نورد گرم ظاهر ورق جذاب خواهد بود. در صنایع مختلفی از ورق های فولادی استفاده می شود.

نورد گرم

ورق استیل با دمای گرم تولید می شود. از آن جایی که با حرارت تولید می شود بنابراین می توان آن را به راحتی به دلخواه شکل داد. از این روش به ندرت استفاده می کنند.

خطوط ریلی را با این روش تولید کرده و جایگذاری می کنند. صندلی خودروها، بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات کشاورزی و باغداری را نیز با این روش تولید می کنند. ورق های فولادی برش داده شده و کارهای مختلف صنعتی روی آن انجام می شود.

ورق های فولادی به دو شکل ورق و کلاف به بازار عرضه می شود. این فرم فلزی در صنعت خودرو استفاده می شود. از آن برای ساخت بدنه هواپیما، اتومبیل، قایق و کشتی استفاده می شود. ورق های آهنی نیز در صنعت انرژی در ساخت ترانسفورماتور و سایر ماشین های الکتریکی استفاده می شوند. این به دلیل نفوذپذیری مغناطیسی ورق است که به آن هسته های فولادی چند لایه نیز گفته می شود.

ورق های فلزی نیز کاربردهای بی پایانی در صنعت ساخت و ساز دارند که بیشترین کاربرد آن در طراحی سقف ساختمان ها می باشد. از ورق های فلزی ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین می توان برای تزئینات ساختمانی مانند طاق، در و پنجره استفاده کرد.

ورق های فولادی ضایعاتی ندارند. به همین دلیل در بسیاری از صنایع به طور کامل مصرف شده و دستگاه هایی در اندازه های مختلف ساخته می شوند.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *