لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

پروفیل زد چیست؟

نحوه تولید

پروفیل زد به شکل زد انگلیسی و با نورد گرم تولید می شود. رول های فلزی در ابعاد و اندازه های متفاوتی برش داده می شوند. بعد از آن ورق های بریده شده برای تولید پروفیل در داخل دستگاهی قرار داده می شوند. خم هایی در پروفیل ها ایجاد می شوند. در مرحله بعد متناسب با ضخامت ورق، در اندازه های مختلفی برش داده می شود.

متناسب با نیازهای خریدار، پروفیل های زد در انتهای کار پانچ شده و محصول نهایی تولید می شود. این پروفیل در ضخامت های متفاوتی تولید می شود ولی 2 تا 3 میلی متر متداول ترین ضخامتی است که طراحی و تولید می شود.

نگاهی به تاریخچه

نیاز به ساخت سقف ساختمان به صورت مجزا موجب شد تا پروفیل z طراحی و تولید شود.

این پروفیل را می توان به صورت قطعات مجزا از هم در کنار هم قرار داد و در نهایت سقف های شیبدار را ایجاد کرد. می توان از آن در سازه های مختلف استفاده کرد. این امر موجب شد تا بتوان ساختمان های بلندتری را احداث کرد. بعد از این که مقاوم بودن پروفیل z مشخص شد، تصمیم بر این گرفته شد که ساختمان ها را با آن بنا کنند.

پروفیل زد و ابعاد متنوع تولید

پروفیل زد می تواند متناسب با نیازهای مشتریان و خریداران در اندازه های مختلفی برش داده شود. در اندازه های مختلفی تولید می شود. این پروفیل متناسب با اسکلت ساختمان تولید می شود. مهندس ساختمان موظف به برآورد مقدار و وزن پروفیل مورد نیاز در ساختمان سازی است.


پروفیل زد در ابعاد متفاوتی تولید می شود. تولید این نوع پروفیل همگام با استانداردهای اروپایی صورت می گیرد. به همین دلیل این چنین پروفیلی از مقاومت لازم برخوردار است.

پروفیل زد و مشخصات و مزایا

پروفیل زد در ابعاد و مشخصات گسترده ای طراحی و تولید می شود. در چهار مدل z16, z18, z20 ,z22 به بازار عرضه می شود. هر کدام از پروفیل ها، ضخامت و ابعاد و استحکام مخصوص به خود را دارند. بخاطر شکل زد می توان از آن در دیوار و تیرچه های ساختمانی استفاده کرد. بخاطر شکل منحصر به فردی که دارد می توان از آن در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد.

می توان آن ها را کنار هم قرار داد یا روی هم چید، به همین دلیل برای استفاده در ساختمان های اسکلت فلزی ایده آل خواهد بود. می توان از آن متناسب با ارتفاع سقف استفاده کرد. برای استفاده در ساختمان هایی با سقف بلند مناسب به نظر می رسد.

از آن جایی که این نوع پروفیل می تواند وزن زیادی را تحمل کند بنابراین می توان از آن در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد. بهر حال امروزه ساختمان سازی با روش های قدیمی به لحاظ زمان بر بودن مقرون به صرفه نیست. تولید این نوع پروفیل را می توان در زمینه ساختمان سازی تحول بزرگی به شمار آورد.

پروفیل زد و وزن آن

پروفیل زد و طراحی آن موجب تحول بزرگی در صنعت ساختمان سازی شد. با گسترش استفاده از این پروفیل، ساختمان سازی توسعه می یابد. این صنعت مانند هر بخش دیگری هر ساله در حال نو شدن است. با ادامه دار شدن این روند می توان در آینده شاهد بود که ساختمان های مدرنی بنا می شوند. وزن این نوع پروفیل در حدود 4 تا 10 کیلوگرم برآورد شده است.

بنابراین به راحتی می توان آن را حمل کرد و در بخش های مختلف ساختمان به کار برد. یکی از بهترین مصالح ساختمانی به شمار می رود که با مشخص شدن مزایای استفاده از آن می توان آن را به صورت گسترده به کار برد.

پروفیل زد و استانداردهای آن

پروفیل زد متناسب با استانداردهای تولید در هر کشوری تولید می شود. کارخانجات تولیدی در ایران برای ساخت پروفیل از استانداردهای ایران و اروپا پیروی می کنند. نکته قابل توجهی که در این میان به چشم می خورد این است در صورتی که پروفیل مطابق استاندارد تولید نشود، در فرایند نصب به طور یقین به شکستگی هایی دچار خواهد شد.

این پروفیل براساس استاندارد مصوبی تولید می شود. در روش دیگر و براساس استاندارد دیگری ورق های روغنی با نورد سرد می توان این پروفیل را تولید کرد. بهتر است که این محصول را از فروشندگان معتبر تهیه کرده و خریداری کنید.

کاربرد پروفیل زد

از پروفیل زد می توان در صنایع مختلف استفاده کرد. برای ساختمان سازی و ساخت سوله مناسب خواهد بود. امروزه اسکلت های فلزی ساختمان ها را با این پروفیل بنا می کنند. این نوع پروفیل به شکل های مختلفی ساخته می شود. به همین دلیل می توان از این پروفیل در هر بخش از ساختمان استفاده کرد. با اتصال و قرارگیری در کنار هم می توان سقف های شیبدار را به بهترین شکل ممکن بنا کرد.

پروفیل z به قدری پر کاربرد است که امروزه بسیاری از صنایع از آن استفاده می کنند. حتی با قرار دادن چندین پروفیل z در کنار یکدیگر می توان سازهای محکم تری را بنا کرد.

در صنایع کشتی سازی و ریل گذاری راه آهن کاربرد دارد. ساخت مخازن سوخت رسانی با این پروفیل موجب خواهد شد تا بتوان از سوخت با ایمنی بیشتری استفاده کرد. بسیاری از صنایع از این پروفیل در ساخت محصولات بادوام خود استفاده می کنند. بخاطر مقاوم بودن پروفیل از آن در صنایع متعددی استفاده می شود.

از آن جایی مقاوم است در ساخت کابینت، در و پنجره و چهارچوب های فلزی از آن استفاده می شود. بسیاری از سازه های فولادی را با این پروفیل بنا می کنند. برخی از سازه های نیروگاه های خورشیدی را با آن بنا می کنند. بسیاری از صنایع با این پروفیل محصولات خود را ساخته و عرضه می کنند. متناسب با میزان ضخامت قیمت آن هم مشخص می شود.

مزایای پروفیل زد

پروفیل زد می تواند وزن بسیار زیادی را تحمل کند و بنابراین در بسیاری از سازه های فلزی از این پروفیل استفاده می شود. این پروفیل باعث افزایش مقاومت سازه های فلزی می شود. از آن جایی که حمل و نقل آن ساده و راحت است بنابراین می توان با رعایت اصول حمل و نقل آن را به هر محل دلخواهی منتقل کرد.

از آن جایی که با پیچ و مهره به سازه نصب می شود بنابراین بازرسی آن ساده بوده و در صورت لزوم می توان آن را تعویض کرد.

بازیافت این پروفیل ساده و راحت بوده و در ضمن ضایعات آن به محیط زیست آسیب وارد نمی کند. این پروفیل باعث صرفه جویی در مصرف سایر فلزات می شود. امروزه از آن جایی که ساختمان های بلند مرتبه ای را بنا می کنند بنابراین هنگام ساخت از انواع پروفیل ها استفاده می کنند.

نحوه نصب پروفیل

پروفیل زد و نحوه نصب آن بر میزان تاثیرگذاری آن اثر مستقیمی دارد. هنگام نصب در سوله بهتر است که ستون های مرکزی و تیرها را کار گذاشت.

در مرحله بعد این پروفیل به تیرهای مرکزی متصل می شود. نصب پروفیل ها بهتر است که در دو جهت مخالف هم باشد. در این صورت می تواند فشار وارده را تحمل کند. این نوع پروفیل در حفظ و نگهداری اسکلت فلزی سهم بسزایی را ایفا می کند.

پروفیل سوله

پروفیل زد در ساخت سوله استفاده می شود. این نوع پروفیل به صورت شیبدار کنار هم قرار می گیرند. از آن جایی که این پروفیل محکم و مقاوم است بنابراین برای سوله سازی کاملا مناسب به نظر می رسد.

جهت اطلاع از قیمت پروفیل زد با کارشناسان راهبران پترو فولاد تماس حاصل نمایید

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *