لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

وزن لوله داربستی

تاریخچه لوله داربستی

وزن لوله داربستی متاثر از ابعاد آن خواهد بود. داربست فولادی از دهه 1950 تولید می شد. این لوله ها می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. بسیاری از کارگران ساختمانی با قرار دادن زیر پایی های چوبی یا فولادی از آن ها برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. امروزه شرکت های مختلفی در سراسر کشور این نوع لوله ها را تولید می کنند.

خودکفایی در تولید نشانه خوبی برای جوابگویی به نیازهای داخلی کارخانجات مختلفی است که از این لوله ها استفاده می کنند. می توان لوله های مقاوم را تولید کرد. لوله های آلومینیومی این چنین ویژگی های دارند. فولاد و آلومینیوم دو فلز مورد استفاده برای این نوع لوله ها محسوب می شوند. هر چقدر که اندازه و ضخامت و قطر لوله افزایش می یابد، وزن آن هم بیشتر خواهد شد.

این لوله ها در سه طبقه بندی مختلف سنگین، معمولی و سبک تولید می شوند. البته مقاومت هر کدام از این طبقه بندی های مختلف محصول آزمایش می شود تا هنگام کار هیچ مشکلی برای کارگران اتفاق نیفتد.

وزن لوله های فولادی و آلومینیومی

وزن لوله های فولادی در مقایسه با بقیه خیلی زیاد است. اتصالات و بست های این لوله ها بیشتر خواهد بود. نصب و برچیدن این داربست ها نیز در مقایسه با بقیه راحت خواهد بود. لوله های فولادی داربست مقاومت بالایی دارند. کارگران می توانند زیر لوله های فولادی زیر پایی های چوبی یا فلزی قرار داده و کار خود را شروع کنند.

وزن داربست لوله در حدود 5 کیلوگرم برآورد شده است. می توان به وسیله ماشین های باربری لوله های داربست فولادی را جابجا کرد. از آن جایی که لوله های داربست از آلومینیوم یا فولاد ساخته می شود.

لوله های فولادی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل از لوله های داربست فولادی در مقایسه با آلومینیوم بیشتر استفاده می شود. اگرچه لوله های آلومینیومی داربست سبک هستند ولی به نحوی تولید می شوند که از مقاومت لازم برخوردار باشند.

مقاومت لوله سنجیده می شود. از آن جایی که محصول مطابق استانداردهای ملی و اروپایی تولید می شود بنابراین وزن محصول نیز استاندارد خواهد بود. ضخامت محصول عامل تاثیرگذاری است و موجب افزایش وزن محصول می شود.

وزن لوله و عوامل موثر

وزن لوله با عواملی مانند ضخامت و طول آن ارتباط مستقیم دارد. بدیهی است که با افزایش ضخامت، وزن آن زیاد خواهد شد. توجه کنید که هر چقدر وزن زیاد باشد به همان اندازه مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین برای این که کارگران بتوانند در محیط ایمن کار کنند لازم است که لوله های ضخیم و بلندتری را خریداری کنید تا بتوانند کار را با ایمنی بیشتری به انجام برسانند.

لوله ها نیز با وزن های متفاوت تولید می شوند. وزن های متفاوت براساس استانداردهای مشخص می شود تا محصول نیز تولید شود. کیفیت محصولات ایرانی طی سال های اخیر بهبود یافته بنابراین ابعاد و وزن محصول نیز براساس استانداردهای بین المللی مشخص می شود.

وزن لوله و فرمول محاسبه

وزن لوله را می توان با فرمول محاسبه کرد. محیط و طول لوله را در اندازه میلی متر به ضخامت لوله و عدد 7.85 میلی متر ضرب می شود. با این فرمول می توان وزن را محاسبه کرد. این فرمول ثابت است و تغییر نخواهد کرد. همچنین برای محاسبه وزن پروفیل می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای محاسبه وزن هر لوله می توان از این فرمول استفاده کرد. اندازه ضخامت با اندازه قطر خارجی و عدد 166 و 3.14 و 7.85 ضرب شده و بر عدد 1000 تقسیم می شود. وزن بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود. اهمیت محاسبه وزن به جهت حفظ امنیت و ثبات آن خواهد بود.

فرمول محاسبه وزن مانند سایرین خواهد بود و هیچ تفاوتی با بقیه ندارد. وزن به صورت تقریبی محاسبه می شود ولی در هر حال لازم است که درست محاسبه شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

محاسبه وزن لوله شش متری

لوله داربست به قطر خارجی 48 میلی متر تولید می شود. وزن لوله ها باطول شش متر و ضخامت سه میلی متر 21 کیلوگرم وزن است. لوله های داربست به ضخامت 2.5 ، 17 کیلوگرم و لوله به ضخامت 2 میلی متر، 14 کیلوگرم وزن خواهد داشت.

وزن لوله و سنگینی

سنگینی لوله ها در زمانی که روی هم قرار می گیرند، مشخص می شود. البته سنگینی لوله های داربست در زمان قرارگیری کارگران و وسایل کار روی لوله مشخص نیست بلکه در زمان حمل، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وزن لوله در زمانی که کارگری به تنهایی آن ها را حمل می کنند امری مشهود است. بهتر است که چندین کارگر لوله های سنگین را حمل کنند. به طور معمول کارگران لوله های داربست را با ماشین تا محل حمل کرده و در همان جا آن ها را بهم متصل می کنند. داربست های فولادی در مقایسه با آلومینیومی سنگین تر هستند.

کارایی

وزن لوله بر کارایی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. هر چقدر که وزن باشد به مقاومت لوله ها می توان بیشتر اطمینان کرد. پس نتیجه گرفته می شود که لوله های نازک برای استفاده در داربست مناسب نیستند. البته لوله های داربست با استانداردهای مشخص تولید می شوند. از آن جایی که لوله های داربست مقاوم هستند، به همین دلیل می توان ادعا کرد که همواره از کارایی بالایی برخوردارند.

کارخانجات مختلف در سراسر کشور، لوله های داربست را براساس نیاز خریداران تولید می کنند. شرکت های تولیدی می توانند متناسب با نیازهای خریداران، لوله های داربست سفارشی را تولید کنند.

در هر حال، لوله های تولیدی داخل کشور از کیفیت بالایی برخوردار هستند. امروزه خریداران ایرانی می توانند بدون نیاز به خرید محصول از کشورهای خارجی، لوله های داربست ایرانی را خریداری کنند. وزن لوله های داربست ایرانی مطابق استانداردهای ملی و اروپایی مشخص می شود.

جدول و فرمول

وزن لوله های داربست در جدولی مشخص شده است. بسیاری از سایت ها، جدول مشخصات ابعاد لوله های مختلف را ذکر کرده اند.

جدولی که برای وزن های لوله های داربست مشخص شده براساس تجربه طراحان تولید تنظیم شده است. همچنین فرمول محاسبه وزن نیز از این قاعده پیروی می کند. هنگام خرید کلیه ویژگی های محصول برای خریدار مشخص می شود. با این وجود فرمول محاسبه وزن می تواند در هر زمانی کاربرد داشته باشد.

اهمیت

وزن لوله مهم است. دلیل این امر می تواند سنگینی یا سبکی لوله های مورد استفاده باشد. لوله های داربست آلومینیومی در مقایسه با فولاد سبک هستند. مهم ترین دلیلی که می توان برای اهمیت وزن لوله ها عنوان کرد لزوم مقاومت لوله های داربست در زمان کار کارگران است. لوله ها لازم است که وزن مصالح ساختمانی و ابزارهای مختلفی که کارگران از آن ها استفاده می کنند را تحمل کنند.

از آن جایی که کارگران ساختمانی با قرار دادن زیر پایی های مختلف روی لوله های داربست کار انجام می دهند، به همین دلیل این نوع لوله ها با استانداردهایی تولید می شوند. مقاومت در برابر شکنندگی و ضربات از ویژگی های لوله های داربست به شمار می رود.

شکل های داربست

وزن لوله در اتصال های داربست عامل موثری به شمار می رود. ارتفاع لوله های داربست متناسب با وضعیت کار می تواند تنظیم شود. حمل لوله های سنگین دشوار بوده و بنابراین لازم است که با دقت بیشتری حمل شوند. دو یا چند کارگر می توانند لوله های سنگین را حمل کنند.

جهت دریافت قیمت لوله داربستی با کارشناسان پترو فولاد تماس حاصل فرمایید.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *