لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

ورق کرکره چیست؟

شناخت دقیق ورق کرکره

ورق کرکره از ورق نازک فولاد یا آلومینیوم ساخته می شود. مقاوم بودن این ورق نسبت به رطوبت و عوامل فیزیکی محیط لازم است. با ضخامت های متنوع ساخته می شود.

این ورق لازم است که طوری تولید شود که باز و بسته شدن مکرر باعث استهلاک آن نشود. کارخانجات بسیاری در سراسر ایران این نوع ورق ها را تولید می کنند. متناسب با کیفیت قیمت گذاری می شوند. ضخامت این ورق ها را می توان عاملی مهم در کیفیت و ماندگاری آن تلقی کرد.

ورق کرکره و جنس محصول

ورق کرکره از فلزات مختلف مثل آلومینیوم یا فولاد ساخته می شود. ورق فولادی از مقاومت بالایی برخوردار است. برای جلوگیری از زنگ زدن ورق، آن را گالوانیزه می کنند. گالوانیزه کردن موجب افزایش مقاوم ورق نسبت به رطوبت و اکسیده شدن خواهد شد.

هر چقدر که ضخامت و کیفیت محصول بیشتر باشد به همان اندازه قیمت بالایی خواهد داشت. امروزه ورق های کرکره ای به صورت شیاردار هم تولید می شوند. ورق ها با بهترین تجهیزات تولید می شود. دستگاه های بزرگ و کوچکی برای تولید ورق در کارخانه های به کار گرفته می شوند.

ورق کرکره و گالوانیزه کردن

ورق کرکره گالوانیزه کردن موجب ضد زنگ شدن آن خواهد شد. بعد از این کار فرایند رنگ زدن ورق شروع می شود. این کار موجب زیبا به نظر آمدن ورق خواهد شد. گالوانیزه کردن موجب افزایش مقاومت ورق های کرکره خواهد شد. گالوانیزه کردن امری ضروری تلقی می شود.

این ورق با گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و فرسودگی مقاوم می شود. به خاطر این مزیت قیمت ورق های کرکره بالا خواهد بود. این ورق ها نسبت به رطوبت و خوردگی مقاوم طراحی می شوند.

دستگاه ها و تجهیزاتی که برای گالوانیزه کردن این ورق ها استفاده می شود لازم است که نو باشند تا بتوان این کار را دقیق انجام داد. امروزه کارخانجاتی در سراسر کشور وجود دارند که دستگاه ها و تجهیزات گالوانیزه کردن این ورق ها را تولید می کنند.

 عوامل موثر در ماندگاری ورق کرکره

این محصول لازم است طوری طراحی شود که ماندگاری بیشتری داشته باشد. ورق های ضخیم ماندگاری بالایی دارند. ورق های کرکره با مواد مختلفی روکش می شود و هر چقدر که این مواد، کیفیت بالایی داشته باشد به همان اندازه ماندگاری محصول نیز افزایش می یابد.

ورق های کرکره در طول روز چندین نوبت باز و بسته می شود. به همین دلیل لازم است که این نوع ورق از استحکام لازم برخوردار باشد. ورق هایی از فلزات محکم و مقاومی تهیه می شود.

مزایای ورق کرکره رنگی

ورق رنگی نسبت به بدون رنگ زیباتر دیده می شود. رنگ کاری به دو روش کوره ای و دستی انجام می شود. می توان این ورق را با رنگ های مختلف رنگ کاری کرد. می توان این ورق ها را در ابعاد مختلف برش داد. کاربرد این ورق برای کرکره مشخص شده و از آن جایی که مقاومت بالایی دارد، بنابراین در مدت زمان طولانی می توان از آن ها استفاده کرد.

رنگ کردن این ورق خلاقیت جدیدی است که باعث فروش بیشتر آن خواهد شد.

رنگ آمیزی به رنگ های مختلف موجب جذابیت هر چه بیشتر آن خواهد شد. این ورق با پوشش های مختلفی روکش می شود تا مقاوم شود. پوشش های سرامیکی، نانو روی این ورق اجرا می شود. پوشش سرامیکی موجب دوام این ورق می شود و در نهایت موجب می شود تا چندین سال قابل استفاده شود.

پوشش های نانو جدیدترین روکشی است که روی این ورق اجرا می شود. این پوشش از خیلی جهات نسبت به روکش اپوکسی و سرامیکی برتری هایی دارد و باعث دوام هر چه بیشتر این ورق می شود. حتی زمانی که این روکش روی این ورق اجرا می شود تمیز کردن ورق نیز آسان خواهد بود.

ورق های کرکره با توجه کاربری زیاد مقاوم طراحی می کنند.

پاز آن جایی که در طول روز بارها از آن استفاده می شود. باز و بسته شدن مکرر ممکن است موجب استهلاک ورق شود. بنابراین لازم است که از فلزات محکمی طراحی و ساخته شود. روغن کاری ریل مغازه موجب می شود که بهتر و بی سر و صدا کار کنند.

ویژگی ها

ورق کرکره را می توان در فرم های متفاوت تولید کرد. به آسانی نصب می شوند. با کمترین هزینه می توان این ورق را نصب کرد. ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارند و می توان آن را در بلند مدت استفاده کرد. این ورق از زمان های قدیم هم استفاده می شد. سبک هستند. در مقایسه با سایر ورق ها مقرون به صرفه هستند.

کاربردها ورق کرکره

ورق کرکره را می توان در برخی موارد برای پوشش سقف ساختمان و حصار خانه نیز استفاده کرد. به صورت شیاردار ساخته می شود. این ورق برای ساخت سقف های شیروانی مناسب شناخته می شود. هر چقدر که ضخیم تر باشد به همان اندازه مقاوم خواهد بود. ورق های کرکره به دلیل ضخیم بودن برای استفاده در شیروانی کاملا مناسب هستند.

هر چقدر که کیفیت بالایی داشته باشند به همان اندازه مصرف کننده می تواند در بلند مدت از آن استفاده کند. از آن جایی که ضخامت این ورق ها زیاد است بنابراین برای ساخت سوله و انبار مناسب خواهد بود.

نحوه تولید

ورق کرکره نسبت به سایر ورق ها ضخیم است. گالوانیزه کردن این ورق ها موجب مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی می شود. هر چقدر که ضخامت بیشتری داشته باشند به همان اندازه نیز از مقاومت بالایی برخوردار خواهند بود. با مواد مختلفی می توان این ورق ها را روکش کرد. این عمل موجب افزایش مقاومت ورق خواهد شد.

با دستگاه هایی این ورق ها را تولید می کنند. امروزه ساخت این ورق ها ساده بوده و در مدت زمان کمتری می توان آن ها را تولید کرد. این ورق ها به دو روش نورد گرم و سرد تولید می شود.

نو یا دست دوم

ورق کرکره نو از خیلی جهات بهتر است. پس از بررسی کیفیت می توانید این ورق ها را خریداری کنید. ورق های دست دوم را لازم است که از محل های معتبری خریداری کنید، ورق های با کیفیتی را خریداری کنید که از هر جهت نیازهای شما را برطرف کند. کیفیت ورق های نو خیلی بالا است و بنابراین قیمت بالایی خواهند داشت.

قیمت ورق ها متناسب با میزان دوام آن تعیین می شود. هر چقدر که بادوام تر باشد به همان اندازه قیمت بالاتری خواهد داشت. البته شما می توانید ورق های دست دوم را از محل های معتبری را خریداری کنید. برخی اوقات ورق های دست دوم ممکن است از استحکام لازم برخوردار نباشد در این صورت در خرید متضرر خواهید شد.

قبل از خرید ورق های کرکره دست دوم لازم است که به دقت بازار را تحقیق و بررسی کنید در این صورت می توانید محل های معتبر و مجاز خرید ورق های کرکره را شناسایی کنید. بدین ترتیب هرگز در خرید متضرر نخواهید شد.

 

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *