لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

میلگرد استیل چیست؟

مقاوم سازی ساختمان

میلگرد استیل برای تقویت بتن به کار می رود. از این نوع میلگرد برای کاربرد ساختمانی استفاده می شود. محبوب ترین نوع میلگرد فولاد کربنی است که به طور معمول با نورد گرم تولید می شود. میلگرد استنلس استیل سخت و میلگردهای کامپوزیت از الیاف شیشه، فیبر کربن یا الیاف بازالت هستند.

که انواع دیگری از فولاد به شمار می روند. میلگرد، مانند تمام سازه های فلزی، می تواند مجددا به عنوان ضایعات استفاده شود. معمولاً به سایر میله های و صفحات فولادی متصل می شود، مذاب شده و دوباره به صورت فریم تولید می شود. اکثر میلگرد های فولادی به یک تقویت کننده اولیه و ثانویه اصلی تقسیم بندی می شوند.

میلگرد استیل و سایر انواع کاربری

میلگرد استیل برای تقویت بتن در ساختمان استفاده می شود. این کار موجب تقویت ساختمان می شود. تکیه گاه ثانویه، که در غیر این صورت به عنوان تقویت کننده شناخته می شود، برای استحکام و ایجاد مقاومت در برابر شکستگی و تنش های مخالف ناشی از ضربه، مانند تغییرات دما و انقباض، استفاده می شود.

میلگرد استیل یک میله تغییر شکل یافته فولاد آهنی است که برای تقویت، تقویت و نگهداری بتن استفاده می شود. معمولاً با سطحی طرح دار شکل می گیرد تا چسبندگی بهتری به بتن ریخته شده در اطراف آن ایجاد کند. هیچ الگوی خاصی برای تغییر شکل وجود ندارد، با این حال، تعداد، فاصله و ارتفاع علائم استاندارد شده در این میله رعایت شده است. همچنین میله های ساده ای نیز وجود دارند که تنها  مشخص ترین روش ها مورد استفاده قرار می گیرند.

از آنجایی که میلگرد بتن را تقویت می کند، به عنوان یک ماده تقویت کننده شناخته می شود. وقتی وارد فشار می شود، بتن ماده بسیار سخت و محکمی است، اما در زمان وارد شدن فشار تقریباً هیچ استحکامی ندارد. برای غلبه بر این، میلگردها را در بتن قرار داده تا در برابر فشارها مقاومت کنند.

میلگرد استیل و انواع مختلف

میلگرد استیل یا میلگردهای تقویت کننده فولادی برای بهبود خاصیت ارتجاعی استفاده می شود، بخاطر این که بتن دچار شکستگی می شود، و تحت فشار قرار می گیرد. میلگرد فولادی با توجه به انبساط به دلیل دمای بالای ضریب انبساط حرارتی استفاده می شود.

چهار نوع میلگرد فولادی منحصر به فرد وجود دارد که عبارتند از فولاد متوسط، میلگردهای تغییر شکل یافته با استحکام بالا، میلگرد گالوانیزه، میلگرد ضد زنگ و سایر میلگردهای که به تعداد کمتر تولید می شود.

سازه ها به وسیله میلگردها به عنوان تقویت شده و مقاومت آن ها افزایش می یابد. میله ها معمولاً میله های فولادی با خاصیت ارتجاعی بالا هستند. آنها با روکش هایی مانند HYSD یا TMT منعطف می شوند. به غیر از فولاد، میله‌های تقویت‌کننده بازالت نیز تولید می شود، اما چندان زیاد از آن ها استفاده نمی شود. به طور منظم یک قطب فولادی با سطح متقاطع دور با فاصله از 8 میلی متر به 36 میلی متر تغییر می کند.

میلگرد بتن را در برابر شکستگی غیرقابل نفوذ می شود. با استفاده از یک میله تقویت کننده که در برابر خوردگی مقاوم خواهد بود.

HYSD، فولاد متوسط و فولاد TMT چند نوع از میلگردهای تقویت کننده هستند. که در حال حاضر فولادی TMT، تقویت‌کننده فولادی ترجیحی برای ساخت سازه‌ها است. در میلگردهای فولادی TMT، گریدهایی مانند FE 415، FE 500، FE 550، FE 600 و FE 700 وجود دارد. درجات بالاتر میله‌های TMT در سازه‌هایی مانند داربست، سازه‌های مرتفع، پل‌های هوایی از طریق بررسی‌هایی مانند FE 415 عمدتاً در شرکت‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهم ترین کاربری میلگرد

میلگرد استیل تا حد امکان برای ساخت و ساز استفاده می شود. مقدار ضریب حرارتی آن نزدیک به مقدار ضریب بتن است. بتن در صورت متراکم بودن کیفیت بالایی را نشان می دهد. با این حال، به طور مشابه تحت فشار ضعیف است.

میلگرد استیل به عنوان ابزار مقاوم سازی عمل می کند. در واقع مقاومت سازه با این عامل مشخص می شود.

میلگرد استیل برای توسعه سازه های ایمن تر استفاده می شود. با توجه به اینکه مراحل توسعه با کیفیت انجام شده است، تصمیم صحیح فناوری میلگردهای تقویتی مانند میلگردهای تقویت شده فولادی TMT می تواند به مقاومت در برابر لرزش لرزه موثر واقع شود. از انتخاب مناسب گریدهای TMT با چکش خواری بالاتر استفاده می شود.

میلگرد استیل متوسط به شکل ساده و گرد طراحی و تولید می شود. در اندازه های مختلف از 6 میلی متر تا 50 میلی متر تولید می شود. در بتن برای اهداف خاص، مانند رولپلاک در درزهای انبساط، جایی که میله ها باید قرار بگیرند، به راحتی بریده می شوند و بدون آسیب خم می شوند.

سایر میله فولادی

میلگردهای فولادی تغییر شکل یافته دارای زائده، و فرورفتگی در سطح میلگرد می باشند که این امر مشکل عمده ای را که به دلیل لغزش با میلگرد فولادی ملایم مواجه می شود کاهش می دهد و بتن و میلگرد بهم متصل می شوند. مقاومت این نوع در مقایسه با سایر میلگردها بیشتر است. این میله ها در قطر از قطر 6 میلی متر تا 50 میلی متر تولید می شوند.

میلگردهای ترمو مکانیکی دارای استحکام بالایی دارند که در بتن مسلح سیمانی (RCC) مورد استفاده قرار می گیرند. این جدیدترین القایی در میلگردهای فولادی MS با ویژگی های برتر مانند استحکام، شکل پذیری، قابلیت جوشکاری، قابلیت خمش و بالاترین استانداردهای کیفیت در سطح بین المللی طراحی و تولید می شوند.

شکل پذیری و چکش خواری، استحکام و چگالی بالا، قابلیت بالای اتصال، مقاومت در برابر زلزله، خوردگی، مقاومت حرارتی بالا، اقتصادی و ایمنی در استفاده، عدم کاهش استحکام در اتصالات و استفاده از الکترودهای معمولی که برای جوشکاری اتصالات از مهم ترین ویژگی های میلگردهای ترمو مکانیکی محسوب می شود.

میلگرد استیل و ضایعات

میلگرد استیل با استفاده از مواد میلگرد فولادی متمایز نورد گرم می شوند. بیشتر میلگردها از شمش فولادی ساخته می شوند. با این حال، برخی دیگر از زباله های فولادی یا ریل راه آهن نورد می شوند. میلگردها باید حاوی یک نوع شناسه باشند که برای شناسایی کارخانه ای که میله فولادی تقویت کننده را ایجاد کرده، استفاده می کند.

برای ساختمان‌های سازه‌ای مانند پل‌ها و سایر سازه‌های سنگین، میلگرد استیل متوسط به دلیل عدم اتصال زیاد بین بتن و فولاد، لغزش و مقاومت توصیه نمی‌شود.
میلگرد ضد زنگ و انواع مختلف

میلگرد ضد زنگ استیل به انواع مختلفی تقسیم می شود که می توان به میلگردهای کربن فولادی، فولاد ضد زنگ، اروپایی، روکش اپوکسی، سیم جوشی، گالوانیزه، تقویت کننده ورق فلز، توری فلزی یا سیمی منبسط شده، پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP) اشاره کرد.

استانداردها

میلگرد استیل مطابق استانداردهایی تولید می شود. اندازه میله در میلگرد قرار می گیرد و به صورت یک رقم ظاهر می شود. درجه میلگرد نشان داده خواهد شد (40، 60، 75، 80، 100، 120). بدیهی است که علامت گذاری ها و مشخص کردن ها بیشتر از نشان دادن تغییر شکل ها هستند. در واقع، هر سیستم علامت گذاری جزئیات مربوط به ساخت و مشخصات میلگرد را نشان می دهد.

درجه بندی ها

میلگرد استیل به دو دسته متوسط و کششی متوسط تقسیم بندی می شود. میله های فولادی متوسط درجه I که به عنوان Fe 410-S یا درجه 60 مشخص شده است. میلگردهای فولادی متوسط درجه II با نام Fe-410-o یا درجه 40 در بازار به فروش می رسند. میلگردهای فولادی با کشش متوسط که به عنوان Fe-540-w-ht یا درجه 75 شناخته می شوند.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *