لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

معرفی انواع پروفیل صنعتی

شکل های متنوع پروفیل

پروفیل صنعتی در بخش های مختلف صنعتی به کار برده می شود. انواع پروفیل در شکل های گوناگون طراحی و ساخته می شود.

از پروفیل های مستطیل شکل در ساخت کانکس، کانتینر و کانکس های نگهبانی و برج های دیده بانی استفاده می شود. شما اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنید متوجه می شوید که اکثر کالاهایی که استفاده می کنید در آن ها از پروفیل استفاده شده است.

پروفیل صنعتی در ابعاد مختلفی متناسب با نیاز طراحی و ساخته می شوند. هر کدام از صنایع استفاده کننده از پروفیل، ابعاد مورد نیاز خود را به شرکت تولید کننده اعلام می کنند تا بر همان اساس ساخته شود.

البته این نوع محصول، سفارشی خواهد بود. شرکت های سازنده در ابتدا پروفیل ها را با ابعاد از پیش تعیین شده طراحی و تولید می کنند. از مزایای این نوع پروفیل می توان به استحکام و قدرت تحمل بالا، سبکی، جوشکاری آسان فلزات و امکان اتصال به سایر فلزات را نام برد.

در زمان انتخاب پروفیل به مشخصات ابعادی، مکانیکی و شیمیایی آن ها دقت کنید تا مطابق نیازهای شما بوده تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید. شرکت های مختلفی در سراسر کشور این نوع پروفیل را طراحی و تولید می کنند و در ضمن شکل های پروفیل متناسب با نیاز صنایع مشخص می شود.

پروفیل صنعتی مربع و مستطیل شکل

پروفیل صنعتی مربع و مستطیل شکل در درب و پنجره و همچنین به عنوان نرده فلزی راه پله مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع پروفیل می توان در نرده کشی هم استفاده کرد. نرده کشی با این نوع پروفیل موجب زیبا دیده شدن محیطی خواهد شد.

پروفیل صنعتی مربع و مستطیل شکل در ابعاد بزرگ به عنوان ستون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل های مربع شکل در ابعاد 60×60 میلی متر و 270×270 میلی متر ساخته می شوند. و همچنین پروفیل های مستطیل شکل به ابعاد 40×100 میلی متر و 135×300 میلی متر طراحی و ساخته می شود. ضخامت پروفیل بین 5.2 تا 8 میلی متر متغیر خواهد بود. این نوع پروفیل ها برای ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها به کار می روند.

پروفیل صنعتی در صنعت خودروسازی کاربرد دارد. خودروسازی یکی از مهم ترین صنایعی به شمار می رود که از پروفیل های گوناگون در ابعاد و شکل های متفاوت برای ساخت بدنه و شاسی های ماشین استفاده می شود. شاسی مهم ترین قسمت خودرو به شمار می رود، بنابراین لازم است که محکم ساخته شود. در صورتی که شاسی ضعیف ساخته شود، خسارت جبران ناپذیری را به مالک خودرو وارد می کند.

پروفیل صنعتی مستطیل شکل در ساخت تخت های بیمارستانی، تجهیزات حمل بیمار و وسایل آزمایشگاهی استفاده می شود. در رشته مهندسی پزشکی از پروفیل ها استفاده می شود. در این رشته انواع و اقسام تجهیزات درمانی و آزمایشگاه و تجهیزات حمل بیمار با پروفیل های صنعتی ساخته می شوند.

پروفیل صنعتی زد شکل

پروفیل زد یا به اصطلاح عامه پروفیل زد شکل در ساخت سوله به کار می رود. از این نوع پروفیل در ساخت سقف های شیبدار استفاده می شود، در صنعت کشتی سازی هم این نوع پروفیل کاربرد دارد. در ساختمان های چند طبقه هم از پروفیل زد شکل هم استفاده می شود. با قرار دادن چند پروفیل زد شکل در کنار هم می توان پروفیل های محکمی را ساخت.

این نوع در ابعاد 18، 20 و 22 طراحی و ساخته می شود. بزرگ بودن عدد نشانگر مقاومت بالای پروفیل خواهد بود. ضخامت پروفیل های صنعتی عامل مهمی در قیمت گذاری به شمار می رود.

پروفیل صنعتی با ضخامت های 2.5 تا 3 میلی متر به فروش می رسد. پروفیل های ضخیم تر با قیمت بالاتری به فروش می رسند. در ساخت پروفیل های صنعتی از استانداردهای بین المللی استفاده می شود، استانداردهای اروپا در ساخت پروفیل های صنعتی در ایران یکی از مقررات مهمی است که تولیدکنندگان لازم است نسبت به آن دقت داشته باشند.

پروفیل صنعتی نبشی و ناودانی

پروفیل صنعتی نبشی و ناودانی به روش نورد سرد طراحی و تولید می شوند. پروفیل ناودانی در ابعاد 10، 12 و 18 طراحی می شود که از آن در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود، در ساختمان سازی می توان از پروفیل های صنعتی در بخش های مختلف ساختمان استفاده کرد.

پروفیل نبشی 20 – 50 میلی متر از دیگر کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. درب های بزرگ را با نبشی ساخته می شود.

این پروفیل همچنین در ساخت قالب های صنعتی ماشین آلات به کار می رود. کرکره فروشگاه ها و مغازه ها را پروفیل ناودانی طراحی و ساخته می شود. دانش فنی در طراحی و ساخت پروفیل نقش تعیین کننده ای دارد. از این نوع پروفیل در ساخت پل استفاده می شود و در ضمن برای اجرای پروژه های عمرانی کاملا مناسب است.

پروفیل صنعتی استنلس استیل

استنلس استیل یکی از پر کاربرد ترین فلزات در صنعت محسوب می شود. از پروفیل های استنلس استیل در صنایع نفت و گاز استفاده می شود. نرده های فلزی راه پله ها پر کاربردترین این پروفیل محسوب می شود، این نوع پروفیل در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود.

پروفیل صنعتی سبک

این نوع پروفیل با ورق روغنی طراحی و تولید می شود. سطح این نوع پروفیل صاف و روشن است. از این نوع پروفیل در ساخت محصولات مختلف خانگی استفاده می شود، این نوع پروفیل با آلومینیوم یا استنلس استیل ساخته می شود. ضخامت این نوع پروفیل کمتر بوده و در حدود 1.5 میلی متر به فروش می رسد.

قیمت این پروفیل در مقایسه با نوع سنگین آن، بالا است. دلیل این کار هم به دلیل مواد اولیه ای است که در ساخت این نوع پروفیل از آن استفاده می شود. ورق های روغنی در مقایسه با ورق های فولادی قیمت بالایی دارند.

پروفیل HSS

این نوع پروفیل ها با روش نورد سرد و با ورق فولادی و به صورت توخالی ساخته می شود. سبکی و مقاومت بالا و گوشه های صاف از جمله مزایای این نوع پروفیل محسوب می شود.

می توان با حرارت این نوع پروفیل را به صورت مارپیچی هم تولید کرد. این پروفیل به شکل های دایره و مستطیل هم ساخته می شود، از مقاومت بسیار زیادی برخوردار بوده و نسبت به فشارهای خارجی بسیار مقاوم است. از این پروفیل در تهویه ساختمان هم استفاده می شود.

پروفیل تی شکل

این نوع پروفیل ها به شکل تی طراحی و تولید می شوند. می توان این نوع پروفیل ها را به راحتی خم کرد. در ساختمان سازی و صنایع مختلف به کار می رود. به دلیل هندسه و شکل متقارن بسیاری از صنایع از این نوع پروفیل استفاده می کنند.

پروفیل کلاه شکل

با توجه به شکل منحصر به فردی که دارند در صنایع مختلف از این نوع پروفیل استفاده می شود. بسیاری از ماشین آلات صنعتی با این نوع پروفیل ساخته می شوند.

پروفیل آلومینیوم

به دلیل سبک بودن این فلز از آن در ساخت پروفیل های صنعتی استفاده می شود. در ماشین سازی و هواپیما سازی، پروفیل های صنعتی آلومینیوم کاربرد دارند. پروفیل آلومینیوم شیار دار یکی از متداول ترین محصولاتی است که صنایع مختلف از آن استفاده می کنند.

مقاومت نسبت به خوردگی از مزایای آن به شمار می رود. به راحتی نصب می شود، ساخت ماشین آلات صنعتی با پروفیل آلومینیوم شیار دار، شناخته شده ترین روش استفاده از این پروفیل به شمار می رود.

پروفیل نما

از این پروفیل در نماسازی ساختمان استفاده شده و در ضمن به سایر فلزات متصل می شود. برای ساخت باتری و پنل های خورشیدی به کار می رود. صنایع الکتریکی و روشنایی از این پروفیل در محصولات خود استفاده می کنند.

جهت دریافت قیمت پروفیل می توانید با کارشناسان راهبران پترو فولاد تماس حاصل نمایید.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *