لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

معرفی استانداردهای پروفیل زد

کاربرد

استانداردهای پروفیل زد کمک می کند تا بتوان آن را مطابق درخواست مشتری برش داده یا سوراخ کرده و مطابق جزئیات پروژه تولید نمود و در اختیار مشتری قرار داد. پروفیل‌ها را می‌توان با استفاده از نقشه‌ های سه ‌بعدی و توسط ماشین های تمام اتوماتیک سوراخ کرد. می توان آن ها را به طول 16000 میلی متر، عرض 400 میلی متر تولید کرد.

کاربردهای این نوع پروفیل متنوع بوده و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. از آن جایی که این پروفیل محکم و بادوام است بنابراین از آن در ساخت و ساز استفاده می شود. صنایع مختلفی از آن متناسب با نیازهای خود استفاده می کنند. البته هر روز بر تعداد استفاده کننده از این پروفیل افزوده می شود.

استانداردهای پروفیل زد در صنایع مختلف

استانداردهای پروفیل زد مطابق با نیازهای صنایع مختلف مشخص می شود. در صنایع مختلف ساخت ‌و ساز، سازه های فولادی، خودروسازی، برق، الکترونیک، فلز، انرژی به کار می رود.

این نوع پروفیل با نام های مختلفی مانند پروفیل Z، پروفیل پرلین Z، پروفیل نوار Z، پروفیل سقف، پروفیل نما، پروفیل سازه فولادی سبک، پروفیل ساختمانی فولادی، پروفیل فولادی سنگین، پروفیل Z سوراخ دار، پروفیل Z رول شده، پروفیل Z تولیدی ویژه، پروفیل ساختمانی، پروفیل سازه فولادی، پروفیل پیش ساخته ساختمانی، پروفیل پیش ساخته ساختمان، پروفیل خرپایی، پروفیل سقف فولادی به بازار عرضه می شود.

پروفیل های Z به عنوان روکش و پروفیل نما در ساختمان های صنعتی فولادی سنگین در معرض بارهای بیش از حد سنگین و به عنوان ستون ، تیر و خرپای سقف در سازه های فولادی غیر صنعتی مانند سازه های فولادی سبک، و انبار استفاده می شود. کاربردی عمومی دارد.

استانداردهای پروفیل زد و طراحی و تولید

استانداردهای پروفیل زد در طراحی آن نقش بسزایی دارند. با توجه به پروژه های طراحی شده می توان از این پروفیل به عنوان روکش استفاده کرد. از آن جایی که این روکش مقاوم بوده بنابراین کلیه دستگاه ها و مصالحی که در انباری با روکش پروفیل زد قرار می گیرند از عوامل جوی و گرد و غبار به دور خواهند ماند.

ضخامت روکش پروفیل زد را می توان با توجه به نیاز تغییر داد. در صورت نیاز می توان پروفیل را رنگ کرد. از پروفیل زد به دلیل قابلیت تحمل بالا، و مقرون به صرفه بودن می توان در اکثر سازه های فلزی استفاده کرد.

پروفیل زد محکم بوده و به همین دلیل به عنوان روکش سقف، تیرهای ساختمانی می توان از آن استفاده کرد. بخاطر این که هرگز به شکستگی دچار نمی شود. در اکثر کشورها از این پروفیل بیشتر استفاده می کنند. از مزایای آن می توان به حمل آسان، امکان اتصال قطعات به آن، سازگاری با محیط زیست و قابلیت بازیافت اشاره کرد.

استانداردهای پروفیل زد در ایران

استانداردهای پروفیل زد مطابق استانداردهای ملی ایران بوده و به همین دلیل است که اکثر صنایع از این پروفیل استفاده می کنند. پروفیل زد محصولی کاملا کاربردی بوده و به همین دلیل است که اکثر صنایع از آن استفاده می کنند. این پروفیل مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد.

پروفیل زد در اندازه 16×400×100 میلی متر تولید می شود. پروفیل با ضخامت بیش از 4 میلی متر برای ساخت سوله مناسب تشخیص داده می شود.

استانداردهای پروفیل زد و ویژگی های

استانداردهای پروفیل زد موجب می شود که محصول بادوام و مقاومی طراحی شود. پروفیل زد که به آنها پروفیل های دوتایی یا پروفیل های دو زاویه ای نیز می گویند، از یک فولاد مسطح تشکیل شده که زاویه نود درجه دارد.

این نوع زاویه موجب شده که نسبت به پروفیل یو متفاوت باشد. بخاطر ویژگی های منحصر به فرد آن است که اکثر صنایع از این پروفیل استفاده می کنند.

بادوام بودن و محکم بودن ویژگی اصلی این پروفیل محسوب می شود. ساخت سوله با پروفیل زد مقرون به صرفه خواهد بود. به دلیل استانداردهای پروفیل زد است که ساخت سوله با آن از خیلی جهات مقرون به صرفه تشخیص داده می شود.

انواع

استانداردهای پروفیل زد دقیق تنظیم شده اند. پروفیل های Z به طور استاندارد با دو زاویه راست تولید می شوند. لبه های بیرونی نیز با زاویه 90 درجه مشخص شده است. نحوه تولید موجب شده که نسبت به سایر پروفیل ها محکم و مقاوم طراحی شده باشد.

نحوه استفاده

استانداردهای پروفیل زد در اتصال دو ورق متفاوت از هم نیز کاربرد دارد. بنابراین موجب می شود تا دو پروفیل محکم به یکدیگر متصل شوند. صنایع مختلفی از این پروفیل استفاده می کنند.

در ساخت سقف های ذوزنقه ای از پروفیل های Z بزرگ نیز استفاده می کنند. با عناصر ساختمانی می توان ورق های ذوزنقه ای و پانل های ساندویچی را بهم متصل کرد. با این پروفیل می توان اشکال هندسی پیچیده را طراحی نمود و بهم متصل کرد.

مواد مختلف

استانداردهای پروفیل زد موجب می شود که بتوان از مواد مختلفی استفاده کرد. پروفیل های زد را می توان پیچ و مهره کرده یا جوش کاری نمود. با افزایش ضخامت ورق، وزن آن نیز افزایش می یابد. محصولات برش داده و در انبار نگهداری می شوند.

جدول استاندارد

استانداردهای پروفیل زد را می توان در جدولی خلاصه کرد. طبق جدول می توانید نسبت به استفاده از پروفیل تصمیم گیری کنید. این پروفیل ها همگی تجاری بوده و می توانید متناسب با نیاز خود از محصول مورد نیاز خود استفاده نمایید.

  •  پروفیل زد 16 – ضخامت 2 – وزن – 4.9 کیلوگرم
  • پروفیل زد 16 – ضخامت 2.5 – وزن – 6 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 16 – ضخامت 3 – وزن – 7.2 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 18 – ضخامت 2 – وزن – 5.2 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 18 – ضخامت 2.5 – وزن – 6.5 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 18 – ضخامت 3 – وزن – 7.7 کیلوگرم
  • پروفیل زد 20 – ضخامت 2 – وزن – 5.5 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 20 – ضخامت 2.5 – وزن – 6.8 کیلوگرم
  • پروفیل زد 20 – ضخامت 3 – وزن – 8 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 20 – ضخامت 3.5 – وزن – 9.5 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 22 – ضخامت 2 – وزن – 5.8 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 22 – ضخامت 2.5 – وزن – 7.2 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 22 – ضخامت 3 – وزن – 6.8 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 22 – ضخامت 3.5 – وزن – 10 کیلوگرم
  • پروفیل زد 24 – ضخامت 2.5 – وزن – 7.71 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 24 – ضخامت 3 – وزن – 9.25 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 24 – ضخامت 3.5 – وزن – 70.79 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 26 – ضخامت 2.5 – وزن – 8.10 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 26 – ضخامت 3 – وزن – 9.72 کیلوگرم
  •  پروفیل زد 26 – ضخامت 3.5 – وزن – 11.34کیلوگرم

اندازه ها

استانداردهای پروفیل زد کمک می کند تا در اندازه های مختلف و مطابق استاندارد ملی طراحی و تولید شود. پروفیل زد در ضخامت های 2 تا 5 میلی متر، به طول شش متر و در ارتفاع 14 – 30 سانتی متر طراحی و تهیه می گردد. وزن پروفیل بین 4 – 10 کیلوگرم مشخص شده و متناسب با ماده اولیه متغیر خواهد بود. پروفیل زد به طور معمول از آلومینیوم طراحی و ساخته می شود.

اولین مرحله تولید پروفیل، تولید ورق رول است. در این مرحله ورق در ضخامت های 2، 2.5، 2.7 و 3 میلی متر در کارخانه طراحی و تولید می شود. با دستگاه کلاف باز رول باز می شود. با جرثقیل سقفی ورق را باز کرده و تکیه گاه هایی به آن متصل می شود.

ورق ها در اندازه هایی برش داده می شود. عرض ورق ها 1.5 تا 2 سانتی متر مشخص شده است. لبه های ورق در واقع همان ضایعات تلقی می شوند که برش داده می شود. بعد از این مرحله به ورق ها شکل داده شده و به طول شش متر بریده می شود.

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *