لوگوی سایت

تماس جهت خرید

09130909502 09130909500

لوله داربستی چیست؟

لوله داربست

لوله داربستی برای دسترسی به نقاط بلند ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد لوله داربستی برای تعمیرات ساختمانی خواهد بود.

از لوله داربستی در اندازه های مختلف جهت داربست استفاده می شود. ساخت این لوله در مقایسه با بقیه راحت بوده و به همین دلیل کارخانجات حجم عمده ای از آن را هر ماه تولید می کنند. کارخانجات صنعتی بسیاری در شهرهای ایران این نوع لوله را تولید می کنند.

لوله داربست به دیوار ساختمان تکیه داده می شود. در بیشتر اوقات این لوله ها را روی سطح زمین قرار می دهند. کارگران داربست ها را به روش های مختلفی به هم متصل می کنند. متناسب با محل کار می توان ارتفاع داربست را کم یا زیاد کرد. هر چقدر که محل دسترسی در نمای ساختمان دشوار باشد به همان اندازه لازم است که لوله های داربست بیش تری به کار برده شود.

خرید یا اجاره

پیمانکار می تواند لوله های داربست را در آغاز پروژه خود خریداری کرده یا اجاره کند. از آن جایی که کارهای تعمیراتی ساختمان، در مدت زمان کمی انجام می شود، بنابراین اجاره کردن لوله های داربست به نفع پیمانکار خواهد بود.

کارهایی مانند تعمیر بخشی از ساختمان، یا رنگ آمیزی یا سیم کشی برقی ساختمان را می توان به وسیله داربست ها به انجام رساند. کارخانجات مختلفی در سراسر کشور، لوله های داربست را تولید می کنند. کیفیت محصول هر یک از شرکت های تولیدی متفاوت است.

کیفیت لوله های داربست تولیدی داخلی طی چند سال اخیر در مقایسه با گذشته خیلی بهتر شده است. بهتر است که با خرید از کارخانجات داخلی، به روند تولید هر چه بیشتر کمک شود.

نصب و اتصال لوله های داربست به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد. از آن جایی که لوله های داربست محکم به هم متصل شده بنابراین کارگران می توانند با اطمینان بیشتری کار کنند. بعد از اتصال لوله های داربست لازم است که کلیه میله ها بازرسی شود. محاسبه وزن لوله داربستی

لوله داربستی و مفهوم آن

لوله داربستی به طول سه یا شش متر تولید می شود. اتصالات این نوع لوله نسبت به بقیه متفاوت طراحی می شود. بخاطر این که برای کارهای تعمیراتی ساختمان استفاده می شود. این نوع لوله ها با فلزات مقاومی تولید می شوند. مقاومت لوله های داربست نکته مهمی است که در زمان تولید به آن لازم است به آن توجه شود.

هر چه قدر این نوع لوله ها براساس استانداردها تولید شوند به همان اندازه از مقاومت بالایی برخوردار خواهند بود. این لوله ها می توانند با ابعاد متفاوتی طراحی و تولید شوند. این لوله ها با ضخامت های متفاوت تولید می شوند. هر چقدر که ضخامت لوله های داربست بیش تر باشد به همان اندازه مقاومت بالایی خواهند داشت.

لوله داربستی و عوامل موثر بر قیمت

لوله داربستی متناسب با ابعاد آن قیمت گذاری می شود. ضخامت و اندازه لوله از عوامل موثر بر وزن آن به شمار می روند. لوله ها با ضخامت های متفاوت به فروش می رسد.

اجزا لوله داربستی

لوله داربستی به دو قسمت بست ها و لوله تقسیم بندی می شود. اتصالات این لوله ها متناسب با نوع داربست مشخص می شود. هر چقدر که لوله ها مقاوم باشند کارگران راحت می توانند زیر پایی ها را روی میله ها قرار دهند. برخی از لوله ها به صورت افقی قرار می گیرند که از بخش های مهم داربست به شمار می روند.

در واقع تخته یا زیر پایی های فلزی یا فولادی روی این نوع لوله ها قرار می گیرند. ستون داربست به عنوان تکیه گاه شناخته می شود. لوله های داربستی به صورت مورب به ساختمان تکیه داده می شود. در اکثر اوقات طول این لوله شش متر خواهد بود.

با اضافه کردن بست ها می توان از لوله داربستی اضافی استفاده کرد. لوله هایی که در زیر تخته یا زیر پایی قرار می گیرند، از مهم ترین بخش های لوله های داربستی محسوب می شوند.  داربست ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که در نهایت موجب می شوند که محکم روی زمین قرار بگیرند.

لوله داربست و ارتفاع ساختمان

لوله داربستی می تواند برای ساختمان های بلند مورد استفاده قرار گیرد. هر چقدر که اتصالات این نوع لوله ها بیشتر باشد به همان اندازه از استحکام لازم نیز برخوردار خواهند بود. از آن جایی استحکام این لوله ها مهم است بنابراین توصیه می شود که از لوله های محکمی استفاده شود. ضخامت لوله عامل مهمی برای آن ها به شمار می رود.

ضخامت لوله ها در مقاومت آن ها نقش موثری را ایفا می کند. ارتفاع ساختمان مانعی نسبت به بکارگیری لوله های داربست به شمار نمی رود. این لوله ها برای اجرای کار در ارتفاع های بلند بهم متصل می شوند.

در ساختمان های بلند لازم است که از لوله های داربست بیشتری استفاده شود.

حوادثی که در زمینه اتصالات داربست رخ می دهد در بسیاری از مواقع جبران ناپذیر خواهد بود. از آن جایی که این لوله ها با پیچ و مهره به هم متصل می شوند، بنابراین هر گونه سهل انگاری خسارات جسمی و مالی را به بار خواهد آورد.

محل قرارگیری

لوله داربستی به طور معمول در فاصله سه یا چهار متری ساختمان و در مقابل محلی که قرار است تعمیراتی انجام شود نصب می شوند. کارگران و تعمیرکاران می توانند روی آن ها ایستاده و کارهای لازم را انجام دهند. محل قرارگیری می تواند پشت یا جلوی ساختمان باشد.

این لوله ها لازم است که تکیه داده شوند تا کاملا در محل محکم شده باشند. اتصال این لوله ها مهم است بنابراین لازم است که با دقت این کار به انجام برسد.

در هر شرایطی محکم بودن شرط اصلی کار و تعمیرات روی داربست ها به شمار می رود. متناسب با ارتفاع ساختمان می توان آن ها را بلند یا کوتاه بهم متصل کرد. نفراتی که لوله های داربست ها را بهم متصل می کنند لازم است که محل قرارگیری را کاملا تمیز کنند طوری که هیچ گونه نخاله ساختمانی نزدیک به میله های قرار گرفته روی زمین وجود نداشته باشد.

جنس لوله

لوله داربستی به صورت گالوانیزه یا ورق سیاه می باشند. این لوله ها لازم است طوری طراحی شوند که نسبت به خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشند. لوله های گالوانیزه نسبت به زنگ خوردگی مقاوم هستند. در این صورت می توان از آن ها در هر شرایط آب و هوایی هم استفاده کرد.

آزمایشات نشتی و هیدرو استاتیک بر روی این لوله ها انجام نمی شود. سنجش مقاومت لوله در زمان ساخت آن کاملا ضروری خواهد بود.

بست

لوله داربستی به روش های مختلف متصل می شود. متناسب با وضعیت های قرارگیری می توان از بست های مختلفی هم استفاده کرد. محکم بودن اتصالات و بست ها امری ضروری است. کارگران و تعمیرکاران تنها در این صورت می توانند کار خود را انجام دهند. بست ها لازم است که در طول مدت کار محکم شده باشند.

طول و ارتفاع

لوله داربستی فقط برای کارهای تعمیراتی استفاده می شود. به تدریج کارگران در نصب این لوله ها تجربه لازم را بدست می آورند. بنابراین داربست های بعدی را در مدت زمان کوتاهی و با استحکام بیشتری در محل قرارگیری بر روی زمین بهم متصل کرده و کار را شروع می کنند. تخته ای که روی لوله ها قرار می گیرد لازم است که کاملا محکم شده باشد.

هر گونه لغزشی موجب سقوط کارگر خواهد شد. این لوله ها صاف تولید شده و فاقد هر گونه برجستگی هستند.

جهت اطلاع از قیمت لوله داربستی لطفا با کارشناسان راهبران پترو فولاد تماس حاصل نمایید

موجود
/5
موجود
/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5
53,200

تومان

/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *